حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :از گنجهای بهشت; نیکی کردن و پنهان نمودن کار[نیک] و صبر بر مصیبتها و نهان کردن گرفتاریها (یعنی عدم شکایت از آنها) است.

یکشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۰ 28 رمضان 1442 Sunday, 9 May , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1059 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3×

اطلاعیه ها

ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود / در رسیدگی به صلاحیت‌ نامزدهای ریاست جمهوری، به برنامه‌ آنها هم توجه می‌کنیم / این حق قانونی شورای نگهبان است که حتی بعد از تایید صلاحیت نامزدها، در صلاحیت آنها تجدیدنظر کند افشای سند محرمانه ناتو عربی؛ جزئیات تشکیل ائتلافی ضدایرانی و هیجان سعودی‌ها سعید محمد: اگر کسی کوچکترین تخلفی از من سراغ دارد با مدرک آن را منتشر کند/ حقوقم در کل ۱۲ میلیون است/ مقایسه من و آقای احمدی نژاد است، حرف بد خواهان است استراتژی جبهه پایداری علیه رییسی؛ محمود احمدی‌نژاد مدعی شد: در ستاد ملی آمارهای کرونا را دستکاری می‌کنند / من احتمال می دهم مسئولین کشور خودشان واکسن زده‌اند و خیالشان راحت است و نگران مردم نیستند کواکبیان: نباید انتخابات را به مذاکرات وین گره بزنیم/ با لجبازی و بحث‌های نابهنجار تاجزاده موافق نیستم برگ برنده سردار سعید محمد برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ فاش شد/ ماجرای ارسال نامه به شورای نگهبان ماجرای عجیب مصادره ساختمان فدراسیون و باشگاه پرسپولیس

لاوروف: بسته شدن کانال سوئز اهمیت مسیر تجاری روسیه-ایران-هند را افزایش داد
25 فروردین 1400 - 9:33
شناسه : 3652
بازدید 15
0
وزیر امور خارجه ایجاد مسیرهای تجاری مثل «کریدور حمل و نقل بین المللی شمال جنوب» را در شرایط فعلی که رویدادهایی مثل بسته شدن کانال سوئز نیاز به مسیرهای حمل و نقلی زمینی قابل اطمینان را بالا برده است، کاملاً ضروری می‌داند.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

 به گزارش بشارت نیوز، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه عقیده دارد بسته شدن کانال سوئز که تهدیدی برای تجارت جهانی بود، اهمیت مسیرهای جایگزین مثل مسیری که روسیه و هند را از طریق ایران به هم متصل می‌کند افزایش داده است.

 لاوروف گفت این راه تجاری چند ملیتی که رسماً «کریدور حمل و نقل بین المللی شمال جنوب» نامیده می‌شود،  از اصلی‌ترین پروژه‌های زیرساختی در منطقه است. وی تاکید کرد این مسیر می‌تواند زیربنایی برای ساخت یک فضای یکپارچه حمل و نقلی، لجستیکی و اقتصادی بین ایران و روسیه باشد.

 وزیر امور خارجه روسیه عقیده دارد پرداختن به چنین عملیات‌هایی در شرایط فعلی که رویدادهایی مثل بسته شدن کانال سوئز نیاز به مسیرهای حمل و نقلی زمینی قابل اطمینان را بالا برده است، کاملاً ضروری است.

 گذرگاه باریک و حیاتی کانال سوئز در ماه مارس به مدت شش روز توسط یک کشتی باری بزرگ مسدود شد. حدود ۱۵ درصد حمل و نقل دریایی جهان از این کانال صورت می‌گیرد بنابراین بسته شدن آن باعث خسارت دیدن شرکت‌های کشتیرانی شد و برخی از آنها را مجبور کرد مسیر کشتی‌های خود را تغییر دهند. این رویداد زنجیره‌های عرضه را هم که مدتهاست به خاطر همه‌گیری کرونا مختل شده اند، تحت فشار قرار داد.

 روسیه و ایران، هر دو در پروژه‌های زیرساختی کریدور شمال-جنوب سرمایه‌گذاری کرده‌اند. طبق گفته لاوروف، روسیه طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به این پروژه را مخصوصاً در منطقه دریای خزر آغاز کرده است. تهران هم در حال ساخت مسیرهای دسترسی به منطقه آزاد تجاری انزلی است که با بنادر حوزه دریای خزر ارتباط دارد.

 وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد:«رقابت‌پذیری کریدور شمال-جنوب و جذابیت آن برای شرکت‌های کشتیرانی افزایش خواهد یافت».

 این مسیر تجاری ۷۲۰۰ کیلومتری قرار است روسیه، هند، ایران و آذربایجان را به هم متصل کند. انتظار می‌رود تجارت از این مسیر زمان کشتیرانی و هزینه‌های حمل و نقل کالا را کاهش دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.